День за днем

12 грудня відбудеться святкування Андріївських вечорниць в приміщенні школи. Запрошуємо усіх бажаючих о 15.00!





         Навчальний заклад сьогодні – це передусім школа вдосконалення і самореалізації осбистості. Її головна мета – виявити творчі здібності дитини, а це потребує оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників, вдосконалення їх компетентності.
       Важливим напрямком підвищення кваліфікації вчителів, від рівня якої залежить удосконалення навчально-виховного процесу, є методична робота. Вона дає можливість кожному вчителеві реально брати участь не тільки в реалізації готових програм підвищення кваліфікації, а й у їх плануванні. В 2013-2014 навчальному році організація методичної роботи



 будувалася на глибокому вивченні, аналізі результативності навчально-виховного процесу, рівня професійної підготовки педагогічних кадрів, координувалася з курсовою перепідготовкою та іншими формами підвищення кваліфікації.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         


Основні завдання і зміст методичної роботи педагогічних працівників, включаючи
Напрямки:
Всебічний  розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них зацікавленності новими педагогічними ідеями та технологіями


Створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників
Інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань педагогіки, психології, фахових дисциплін


Педагогічний колектив працював над вирішенням проблемного питання:                      «Системний підхід до управління школою та виховання особистості школяра засобами народної педагогіки», тому методична робота в школі спрямована на відродження рідної культури, рідного слова, прищеплення любові до рідної землі, свого народу, виховання поваги до батьків, історії рідного краю.


Методичну роботу в школі координує методична рада, яка спрямовує діяльність вчителів, методичних об’єднань, творчої групи, ще формуються за результатами діагностування усіх членів педагогічного колективу, планує, узгоджує та аналізує проведення заходів відповідно до педагогічної проблеми. Така співпраця є добре продуманою, має чітку систему з комплексом алгоритмів діяльності. Кожен член педагогічного колективу має можливість підвищувати свою кваліфікацію і фахову майстерність у методичних формуваннях, що діють у школі.
На належному рівні планується та проводиться робота шкільних методичних об’єднань учителів суспільно-гуманітарного циклу, учителів природничо-математичного, учителів початкових класів та класних керівників, колективи яких пов’язують свою роботу із загальношкільною проблемою, вивчають та впроваджують сучасні технології навчання, розглядають актуальні питання з педагогіки, психології, проводять предметні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи, творчі звіти...

 

            
Робота в цих методичних підструктурах є ефективною і за змістом і за формою.
Тому основне завдання методичної роботи полягає в тому, щоб включити учителів у процес вдосконалення кваліфікації, підвищення їх професійної компетенції саме з цією метою в структурі методичної роботи школи передбачені індивідуальні форми роботи: індивідуальна робота над науково-методичною проблемою, самоосвіта, консультування, наставництво, опрацювання фахових журналів і методичної літератури та ін.
Учителі школи підвищують свою фахову майстерність на курсах підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в Кіровоградському ОІППО
ім. Василя Сухомлинського.
Методична робота дає можливість кожному вчителеві реально брати участь готових програм підвищення кваліфікації, а й у їх плануванні. Все це допомагає скоротити відстань між готовністю вчителів працювати по-новому й результатами їх роботи.

Ефективність методичної роботи як важливої складової системи післядипломної педагогічної освіти педагогічних кадрів значною мірою визначається рівнем роботи шкільного методичного кабінету – своєрідної творчої лабораторії закладу.
Основні функції методичного кабінету:
*    Впровадження інновацій;
*    Координація діяльності з районним методичним кабінетом;
*    Консультування;
*    Науково-методичне інформування;
*    Участь в атестації учителів;
*    Визначення професійного рівня учителів і творчих здібностей учнів;
*    Вивчення і аналіз проблем практичної освіти;
*    Стажування молодих спеціалістів;
*    Масові заходи з учителями та учнями.







З метою вивчення методичної, психологічної підготовленості вчителя до професійної діяльності у школі систематично проводяться діагностування й педагогічний моніторинг як форма організації, збирання та оброблення інформації про кожного з педагогів, що забезпечує неперервне відстеження їхнього рівня. Діагностичні методи в організації методичної роботи школи дають можливість знайти специфічні вади і відхилення від норм та оптимальні шляхи корекції.
Аналізуючи підсумки роботи за навчальний рік ми бачимо нерозв’язані проблеми та помилки, виявляємо елементи педагогічного досвіду, проводимо методичні та робочі наради з керівниками шкільних методичних об’єднань. Після чого пропонуємо вчителям заповнити діагностичні карти, де вони мають зазначити, якої саме методичної допомоги потребують, а також – чим можуть допомогти колегам.
У шкільному методичному кабінеті зібрані такі матеріали: нормативно-правові документи, навчальний план школи, перспективний та річний плани роботи, план роботи методичної ради, творчої групи, шкільних методичних об’єднань, ради школи, піклувальної ради, методичні розробки учителів, нормативи оцінювання учнів з різних навчальних предметів, методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів, результати діагностики педагогічного колективу, документи з підвищення кваліфікації учителів, матеріали по роботі педагогічного колективу над науково-методичною проблемою. Значна увага приділяється ознайомленню педагогічних працівників з факторами, від яких залежить якість організації навчально-виховного процесу. З цією метою створена тематична тека, яка розкриває значущість таких аспектів педагогічної діяльності: «Моя зовнішність», « Уміння заходити до класу», «Спілкування з учнями».


Методичний   кабінет  обладнаний  і системою постійних стендів:   «Вимоги до сучасного уроку » та « На допомогу молодому вчителю», на яких висвітлено психолого-педагогічні основи організації уроку, основні форми контролю знань учнів, схема самоаналізу уроку. Перелічено основні критерії оцінки роботи класного керівника, призначення та зобовязання, документація та звітність. Систематично поновлюються матеріали динамічного стенду « Методичний бюлетень».


















Методичне обєднання вчителів початкових класів

Голова методичного обєднання:         Панасенко Н.О.
        Члени методичного обєднання: КрижановськаТ.М., УдовіченкоТ.Ф.                                                                
Проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«Інтеграція традиційних  та інноваційних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи ».
 Мета: формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ.
        Завдання:  
ü активізація діяльності учнів;
ü підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу;
ü створення творчої атмосфери в колективі;
ü виявлення здібності учнів та їх особливостей;
ü формування навичок самостійної роботи школярів з додатковою довідковою літературою;
ü ефективна реалізація випереджуючо-розвивальної функції навчання;
Вся робота методичного обєднання була спрямована на досягнення мети та виконання поставлених завдань.
     Протягом навчального року було проведено чотири засідання, на які виносились питання:
-        Аналіз стану викладання предметів в початкових класах і завдання на наступний рік;
-        Адаптація молодших школярів до навчального процесу;
-        Предметна тематична компетентність як дидактична категорія;
-        Проблемно-пошукові ситуації на уроках як мотиваційний компонент.
Кожен член методичного об’єднання працює над темою для поглибленого опрацювання, яка обрана з урахуванням особистих здібностей і нахилів педагогів, нових тенденцій розвитку педагогічної освіти, а також науково-методичних проблем, над вирішенням яких працює методичне об’єднання, педагоги школи.
Учителі початкових класів працюють над підвищенням своєї педагогічної майстерності.













Методичне обєднання учителів природничо-математичного
циклу
        Голова методичного обєднання:         Британ В.Ф.
Члени методичного обєднання:          Григоренко О.С.
                             Мкртичян І.С.
                                 Майдебура А.В.
                                      Хащеватський Е.О.
                         Дітуна Т.Г.
                          Федик Ю.Б. 
                            Миронов О.І.                        
Проблема, над якою працює методичне обєднання: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом виховання в учнів позитивної діяльності як важливого чинника».
Вся робота методичного обєднання була спрямована на вирішення цієї проблеми, щоб досягти високих досягнень учнів у навчанні.
Протягом 2013-2014н.р. проведено чотири засідання, на яких розглянуто такі питання:
1. Аналіз роботи за минулий рік та затвердження плану роботи .
2.Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання предметів природничо-математичного циклу.
3.Інтерактивні методи навчання.
4.Ейдетика на службі навчання.
5.Активізація логічного мислення учнів.
В період між засіданнями вчителі-предметники розробляли завдання для контрольних робіт, моделювали нестандартні уроки, сценарії позакласних заходів, відвідували уроки колег, обмінювалися досвідом



Методичне обєднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Голова методичного обєднання:         Гаваза Т.В.
Члени методичного обєднання:           Бакаєва Н.Г.
                                                                  Александрова Л.М.
                                                                          Циганкова Л.Ю.
                                                                         Скамрова К.С.
                                                                         Майдебура А.В.
                                                                         Рега І.В.
Проблема, над якою працює методичне об’єднання: «Удосконалення уроку завдяки впровадженню особистісно-зорієнтованої системи навчання і виховання учнів».
Протягом 2013-2014 н.р. було проведено чотири засідання методичного обєднання,  на яких було розглянуто такі теми:
1.  Основні завдання і проблеми щодо вивчення суспільно-гуманітарних предметів та способи їх вирішення в умовах сучасної школи.
2.  Використання інтерактивних та інноваційних технологій в процесі навчання і виховання.
3.  Формування в учнів національної самосвідомості.
4.  Про шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів.
Оскільки більшість членів методичного обєднання учителі-словесники, особлива увага зверталася на проведення уроків усного та писемного звязного мовлення, розвиток критичного мислення школярів та впровадження у навчальний процес сучасних інформаційних технологій.
Зміст та форми проведення засідань методичного обєднання визначалися на діагностичній основі, що дало можливість максимально враховувати стан викладання навчальних предметів і рівень досягнення учнів.
Оптимальними формами підвищення професійного рівня учителів були бесіди за «круглим столом», обмін досвідом, інтерактивні методи у формі педагогічного спілкування, ділова розмова, педагогічні читання. Було проведено виставку підручників та методичної літератури, творчих робіт учнів, рефератів, доповідей...
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення педагогічної майстерності учителів, їх професійного рівня та розвиток творчого потенціалу педагогів та школярів.


Методичне обєднання класних керівників


Голова методичного обєднання:                          Бакаєва Н.Г.
Члени  методичного обєднання:                          Крижановська Т.М.
                                                                                  Хащеватська О.В.                                                                                                      
                                                                                  Удовіченко Т.Ф.
                                                                                  Панасенко Н.О.
                                                                                  Британ В.Ф.
                                                                                   Мкртичян І.С.
                                                                                   Рега І.В.
                                                                                     Алєксандрова Л.М.
                                                                                     Майдебура А.В.
                                                                                     Гаваза Т.В.                                                                                    
Проблема, над якою працювало методичне обєднання: «Виховання духовної культури особистості та створення умов для вільного формування в учнів власної світоглядної позиції».
Методична робота класних керівників мала декілька напрямів діяльності, які сприяли зростанню професіоналізму вчителя, підвищення цілісного виховного процесу.






Члени методичного обєднання  всі зусилля  спрямовували на розвиток особистості дитини, на формування її інтелектуального, морального, естетичного і фізичного потенціалів. Однак потребують подальшого виявлення такі важливі питання виховного процесу:
-        сприяти підвищенню ролі учнівського самоврядування;
-        забезпечувати участь батьків у ключових виховних справах;
-        застосовувати новітні технології у виховному процесі.

Протягом навчального року життя школи було напруженим та цікавим.
Уже декілька років педагогічний колектив школи працює над проблемою: « Системний підхід до управління школою та виховання особистості школяра засобами народної педагогіки». Головна увага приділяється формуванню особистості учня, розвитку його здібностей і обдарувань, забезпеченню результативності та якості навчально-виховного процесу.


Головною метою школи є:
·       успадкування молодим поколінням духовних надбань українського народу;
·       досягнення високої культури міжнаціональних відносин;
·       формування у молоді розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, інформаційної, правової, екологічної культури.
      Основним напрямком у вихованні стало відродження рідної культури, рідного слова, прищеплення любові до рідної землі, історії рідного краю.
Ефективність виховання залежить від урахування вікових та індивідуальних особливостей, взаємозвязку колективу та особи у виховному процесі.
   


 













Протягом року були проведені чотири тематичних засідання:
-        планування роботи класного керівника;















-        формування духовності та високих моральних якостей дитини;
-        учнівське самоврядування;
-        виховна система класу.














.
 Дуже важливою була робота між засіданнями: самоосвіта класних керівників, самостійне опрацювання « Програми патріотичного виховання учнівської молоді», конвенції «Національно-патріотичне виховання молоді», проведення зустрічей з ветеранами Великої Вітчизняної війни, прибирання та упорядкування Братських могил обелісків Слави, вивчення роботи учнівського самоврядування.
    

                               Школа становлення молодого вчителя
Сучасному молодому учителеві потрібна конкретна допомога в підвищенні рівня його психологічної культури та педагогічного мислення. Саме з  метою надання необхідної підтримки молодим учителям у школі запроваджено наставництво, а також діє школа становлення молодого учителя.
План роботи школи становлення молодого вчителя у 2013-2014н.р.
Заняття 1.
1. Мікродослідження «Яка допомога потрібна на етапі становлення ?»
2. Традиції школи і творчий потенціал педколективу.
3. Особливості підготовки і проведення першого уроку.
Заняття 2.
1.Система планування роботи учителя (календарний план, поурочний план).
2.Ведення записів у класному журналі.
3.Вимоги до плану роботи класного керівника.

Заняття 3.
1.Тематичне оцінювання знань.
2.Відвідування та аналіз відкритого уроку керівника методичного обєднання.

Заняття 4.
1. Ефективні форми організації позакласної роботи з предмета.
2. Відвідування і аналіз позакласного заходу.
3. Дискусія: «Співпраця учителя і учня на уроці і поза ним»

Заняття 5.
1.Вивчення і впровадження перспективного педагогічного досвіду.
2.Відвідування і аналіз відкритого уроку.

Заняття 6.
1. Дискусія « Шлях до педагогічної майстерності. Який він?»
2. Відвідування і аналіз уроків досвідчених учителів.

Заняття 7.
1. Тиждень ініціативи і творчості молодих учителів.
2.Творчі звіти: « Я і урок», « Я і моє захоплення»

Заняття 8.
1. Підсумки проведення « Тижня ініціативи і творчості молодого учителя»
2. Підготовка до участі у районному зльоті молодих учителів.
3. Підсумки роботи школи становлення молодого учителя.
4. Консультація « Особливості підготовки вчителя до нового навчального року»
Не так давно в педагогічному колективі Нерубайської ЗШ І-ІІІ ступенів працює психологом Рега І.В. , вже зарекомендувала себе знаючим, творчим, ініціативним вчителем. Вона активний учасник засідань школи молодого вчителя, методичного обєднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу, педагогічної ради школи. Має добру науково-теоретичну підготовку, реалізує поставлені навчальні, розвиваючі та виховні завдання.
Варто звернути увагу самоосвітню роботу молодих учителів.
З метою спрямування методичної роботи на реалізацію творчого потенціалу учителів, пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень, створена творча група вчителів. Членів творчої групи об'єднує спільна мета – впровадження у шкільну практику досягнень педагогічної науки, відродження духовності і національних традицій, формування творчого потенціалу учня. Саме творча група дає змогу забезпечити поглиблене вивчення розвязуваної проблеми і творче впровадження нових педагогічних технологій.
Проблема, над якою працює творча група: «Урок – основна форма реалізації інноваційних навчальних технологій»
Склад творчої групи: Александрова Л.М., Бакаєва Н.Г., Гаваза Т.В., Циганкова Л.Ю.


План роботи творчої групи учителів з реалізації науково-методичної проблеми «Розвиток творчих здібностей учнів на основі використання новітніх технологій».
Засідання 1.
1. Основи сучасного навчання. Сучасні педагогічні парадигми.
2.Обговорення та затвердження плану роботи творчої групи.
3.Визначення конкретних завдань членам групи, пріоритетних напрямків у роботі над проблемою.
Заняття 2.
1.Особистісно орієнтована освіта як особливий вид діяльності.
2. Психологія особистісно орієнтованого навчання.
3. Технологія особистісно орієнтованого уроку.
Заняття 3.
1. Система розвивального навчання в шкільній практиці.
2.Розум і мислення в контексті розвивального навчання.
3. Технологія розвивального навчання . Робота в групах і парах.
Заняття 4.
1. Круглий стіл. Обговорення результатів роботи та підбиття підсумків.
2. Розробка методичних рекомендацій з впровадження педагогічних технологій у практику діяльності колективу. 
Робота всіх методичних обєднань зосереджена на впровадженні науково-методичної проблеми школи. Це є спільним, але, безумовно, кожне методичне формування у школі має свій власний почерк і власні традиції.
Однією з важливих ділянок методичної роботи у школі є організація взаємовідвідування уроків. Такій формі роботи надаємо дуже важливого значення, адже спостереження за живим навчально-виховним процесом, здійснюваним колегою, дає змогу збоку глянути на урок як на форму навчання, визначити його ефективність, побачити недоліки, врахувати їх у своїй роботі. Взяти на озброєння щось нове, передове, і, зрештою, оцінити себе як фахівця. Окрім того, велику користь дає обговорення уроків після взаємовідвідування
                                  Педагогічна рада
Протягом 2013-2014 н.р. плідно працювала педагогічна рада. На засідання педагогічної ради виносилися питання: «Формування самоосвітньої компетентності – один із шляхів підвищення якісного потенціалу уроку», «Самореалізація особистості учителя та учня у навчальній та позакласній роботі», «Стан викладання, дотримання програмних вимог з іноземної мови».
Питання рівня сформованості самоосвітньої компетентності учнів поглиблено вивчалося протягом навчального року. Проведені відповідні моніторингові дослідження, узагальнені результати діагностувань, розроблені програми та пам’ятки.
Систематично проводилися оперативно-методичні наради, метою яких було обговорення окремих методичних питань, постановки поточних навчально-виховних завдань, поточного інструктування педагогів. Проводилися наради інформаційного характеру (ознайомлення з директивними вказівками, методичними листами, інструкціями); інструктивного змісту (планування навчально-виховної роботи, організація роботи методичних об’єднань, організація та проведення шкільних олімпіад, предметних тижнів, оформлення шкільної документації); звітні (стан навчально-виховної роботи в школі). В структуру методичної роботи входить і така форма колективної роботи як психолого-педагогічний семінар.
Протягом навчального року опрацьовані теми: «Культура педагогічного спілкування», «Самогубства та депресії у підлітковому віці», «Емоційне вигоряння педагогів», «Конфлікт у школі: чи можна йому запобігти?». На заняттях органічним був взаємозв’язок теорії та практики.Активізація методичної роботи у школі – одне з головних завдань адміністрації школи, тому свої зусилля спрямовуємо на розвиток ініціативи і творчого пошуку учителів.






                          








   





Немає коментарів:

Дописати коментар