Позакласна робота


Година спілкування
Тема: Мудра і толерантна людина із щирим серцем
Мета: Розвивати вміння критичного мислення. Дати можливість зрозуміти, що ми всі різні, неповторні, відчути себе як особистість серед інших. Учити встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі. Виховувати в учнів повагу до рідного краю.

Хід уроку
Мудра і толерантна людина із щирим серцем, заслужений вчитель, Герой Соціальної Праці, щиро відомий в нашій країні та за її межами – Василь Олександрович Сухомлинський. Хоча і прожив він недовго та багато зробив для дітей,для школи,для всієї педагогічної науки.
Понад тридцять років працював він педагогом і директором сільської школи,живучи серед школярів і спостерігаючи  їх ,вишукуючи нові й нові засоби найкращого впливу на розвиток їх світогляду й світосприйняття. Він намагався так виховати дітей,щоб вони зростали здоровими,веселими і працьовитими. Багато часу проводив учитель із своїми учнями і поза класом,у безпосередньому спілкуванні з природою
Підчас прогулянок і розмов виникали казки та оповідання – їх створювали і самі діти,їх розповідав і вчитель. Виходили в світ книги які складав В.Сухомлинський для своїх учнів. Серед таких книг добре відома вам книга В.Сухомлинського «Казки школи під голубим небом» та «Гаряча квітка».
А зараз я хочу щоб ви діти дали відповідь на запитання.
Мудра людина із щирим серцем яка вона?
Мудра людина – це найскладніший сплав фізичних і духовних сил,думок почуттів,характеру,настроїв. Так усі ми різні наприкінці ХХ ст.. все населення планети становило 6 млрд людей,це люди різних національностей,віросповідань та традицій.
Скажіть, чим відрізняється кожний народ?

Так. Мова,культура,традиції,звичаї,релігія і т.д.
У кожному з нас тече кров наших предків. А вони були люди різних національностей. І незважаючи на те якої ми національності,який у нас колір шкіри чи якою ми мовою розмовляємо, усі ми повинні ставитися один до одного толерантно. В «Декларації принципів толерантності» ЮНЕСКО ми знаходимо таке визначення.
Толерантність  - це гармонія в різноманітті . Толерантність – це повага, прийняття і розуміння багатої розмаїтості культур світу,наших форм самовираження,ї й способів проявів людської індивідуальності.
Ви згодні з цим?

Основні риси толерантної людини:
Прихильність до інших людей
Поблажливість
Терпіння
Почуття гумору
Чуйність
Довіра
Уміння володіти собою
Гуманізм
Уміти слухати співрозмовника
Здатність до співчуття
Доброта

Дейл Карнегі – американський фахівець в галузі людських взаємин – говорить : « Будь – який дурень може критикувати, засуджувати,виражати невдоволення – і більшість дурнів так і роблять, але для того,щоб виявити увагу й бути поблажливими,потрібен сильний характер і самовладання. Замість того, щоб засуджувати людей, виявлять до них нетерпіння,постарайтесь їх зрозуміти і прийняти.»
Як ви розумієте це висловлювання?

«Робити добро іншим – не обов язок. Це радість,тому що поліпшує здоров я й збільшує щастя.
Як ви розумієте це висловлювання?

Так,для того щоб людина могла одержати хоч якусь радість на віддаленому і короткому життєвому шляху, вона повинна думати – як поліпшити положення для інших, то нам треба поспішати. Час іде. Цим шляхом я пройду всього лише раз. Так нехай я зараз зроблю будь – який гідний учинок або виявлю доброту. Нехай я не налагоджу й не пропущу нагоди це зробити,тому що цим шляхом я ніколи більше не пройду.
Як ви розумієте це висловлювання?

А зараз послухайте казку В.Сухомлинського.
«Усі добрі люди – одна сім я» (Казка про те як у школярки померла бабуся. Мати прийшла до школи забрати дівчинку. А вчитель сповістив у класі що у них велике горе, бо померла бабуся Наталочки. А хлопчик сказав, що це в Наталочки горе, а вчитель відповів , що це горе в нашій людській сім ї.)
Як ви діти вважаєте чи правий учитель?
Як ви вважаєте чи правий хлопчик?
 А зараз послухайте ще одну казку. В.Сухомлинського із книги «Казки під голубим небом» Кам яне серце
Як на вашу думку яка людина має кам яне серце?
Так, правильно.
Спасибі вам за такі розумні і хороші відповіді. Сподіваюсь ви завжди будите толерантними один до одного і до всього людства в цілому.



Година спілкування
«Кожна дитина – це своєрідний світ думок, поглядів, почуттів, преживань,інтересів, радощів, тривог,прикрощів, турбот»
В.О.Сухомлинський
Підготовка молоді до участі у формуванні громадянського суспільства.
Година спілкування з учнями середньої ланки


«Якомога глибше знати духовний світ дитини – це перша заповідь і вчителя і директора» писав О.Сухомлинський
Ці слова є одна із заповідей для мене як для вчителя під час проведення годин спілкування з учнями середньої ланки .
Щораз під час спілкування вчитель повинен усвідомлювати наскільки важлива й актуальна глибина сутність ідей В.О.Сухомлинського «Щоб дати учням іскорку знань, учителеві необхідно всотати ціле море світла,не йдучи від одвічного сяючого сонця знань,людської мудрості»
Адже його досвід переконує – кожний педагог повинен проявляти справжній,непідробний інтерес до дитини, разом із нею фантазувати,захоплюватися,радіти. І неодмінно мріяти!
Любов до дітей пройде через усе життя Сухомлинського, і це буде головним у розвитку його педагогічних здібностей і поглядів.
Сухомлинський навчав і виховував дітей особистим прикладом. Це була людина дивної моральної чистоти і шляхетності. Виховання без дружби з дитиною, без духовної спільності з нею можна порівняти з блуканням в сутінках. Сухомлинський був для своїх учнів старшим товаришем,однодумцем. Він привертав до себе дітей настільки,що вони довіряли йому заповітні мрії і таємниці.
Придивляючись до дітей, вивчаючи їх,Сухомлинський дедалі більше переконувався,що немає дітей нездатних,бездарних,ледачих. У кожній дитині обов язково є золота жилка. Відкрити її, розвинути дитячі здібності,допомогти дитині знайти радість успіху у навчанні – у цьому полягає майстерність учителя. Без віри в дитину, без довіри до неї вся педагогічна премудрість, усі методи й прийоми навчання і виховання руйнуються,як картковий будинок.
Крім того,щоб дитина повірила у власні сили, звикла ніколи не пасувати перед труднощами,вона повинна вірити у свого вчителя, бачити в ньому помічника. Віра в дитину!Це було основним педагогічним переконанням Василя Сухомлинського,яке він проніс через усе життя. Він вважав,що вчитель повинен стати другом дитини, перейнятися її інтересами,переживати її радості й тривоги. І тоді дитина відкривається.
Ми, вчителі, маємо справу з найціннішим, найтоншим,найчуйнішим що є в природі – із мозком дитини. Коли думаєш про це, уявляєш ніжну квітку троянди, на якій тремтить капелька роси. Яка обережність і ніжність потрібна для того, щоб, зірвати квітку,не упустити краплю. Ось така сама обережність потрібна й нам щохвилини:адже ми торкаємося до найтоншого й найніжнішого в природі – до мислячої матерії молодого організму. У своєму творі «Лист до дочки» він розкриває сутність педагогічної майстерності,її неоціненне достоїнство у формуванні людської душі.
Сухомлинський стверджує,що вчитель повинен постійно вивчати дитину, бури світочем знань і розуму, і тоді він зможе пробудити в учня інтерес до знань,виховувати його патріотом,шляхетною людиною.
Під час проведення «Години спілкування з учнями 5-7 класів» я намагаюся обрати таку тему спілкування, яка була б актуальною завжди. Наприклад година спілкування на тему : «Роблячи добро людям, ти здобуваєш безцінне багатство» Я постійно нагадую дітям слова В.О.Сухомлинського. Він писав: «Ми живемо серед людей. Люди бачать нас,наші справи,вчинки, і нам не байдуже , що про нас думають і як нас оцінюють інші. Пам ятай, що у світі є єдиний вимір багатства, краси, величі – людина» Я завжди спрямовую учнів на те,щоб збагатити духовний світ , зробити його гуманним,людяним,добрим. Дуже важливо навчити дитину любити людей. Під час години спілкування кожному поколінню дітей я читаю оповідання В.Сухомлинського «Казка про любов»
Адже любов до матері,рідного краю,Батьківщини закладається учням з дитинства.
На наступній годині спілкування на тему: «Що таке любов до Батьківщини?» я намагаюся утвердити в учнях думку про те,що наша Батьківщина - Україна - найпрекрасніший куточок на землі.
У багатьох народів свту існує повір я,що той, хто зраджує Батьківщині,карається Богом і людьми. Він блукає по світу, як блудний син і ніде не може знайти собі притулку»
Обов язково я намагаюся провести години спілкування на тему: «Книга твій друг і порадник» Рекомендую дітям прочитати ту чи іншу книгу іноді навіть початок твору переказую щоб зацікавити дітей.
Василь Олександрович Сухомлинський рекомендував учителям присвячувати години шкільних знань подорожам безкраїм книжковим світом. Він говорив «Не бійтеся відвести кілька уроків з кожного предмета найчудовішому, найпрекраснішому людському заняттю – зустрічі з книгою. Нехай ці зустрічі наповняють серця радісним хвилюванням. Нехай книга захоплює юнацтво так само,як звуки улюбленої мелодії. Якщо книга стане для ваших вихованців завжди новим, завжди незбагненним дивом, якщо юнак буде прагнути самоти для спілкування із книгою, зникнуть багато проблем шкільного життя, і насамперед байдужість,байдуже ставлення до знань.»Прилучаючи дітей до читання завжди використовую низку психологічних моментів і педагогічних заповідей. Насамперед виховання ґрунтується на позитивних емоціях. Заплакана дитина не сприймає вже нічого, навіть того прекрасного, що її буде оточувати і пропонуватися. Прекрасне може тоді сприйматися і бути прекрасним, коли дитина емоційно підготовлена до цього,із завмиранням серця із трепетом душі чекає зустрічі з ним. Діти повинні жити у світі казки,гри фантазії , тому що пора дитинства є найпрекрасніша для дітей.
 
Використані джерела:
1. А.І.Постельняк «Методичний вісник» 1998р.
2. В.О.Сухомлинський «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості» том №1 Київ 1976р
3. В.О.Сухомлинський «Як виховати справжню людину» том№2 Київ 1976р
4. В.О.Сухомлинський «Сто порад учителеві» том№3 Київ1976р
5. А.А.Борисова Педагогічні читання:усний журнал «Серце віддане дітям» Київ 2011р.



Створення фільму
"Ромео і Джульєта"


























Літературні конкурси






Конкурс учнівських малюнків
в рамках проведення тижня світової літератури











Презентація класного керівника 9 класу

















Опис досвіду класного керівника
Проблема, над якою працюю як  класний керівник в системі  виховної  роботи  класного колективу:   « Формування творчої розвиненої особистості за допомогою використання сучасних виховних технологій та засобами народної педагогіки»   Я, Циганкова Людмила Юріївна , вчитель англійської мови та зарубіжної літератури  Нерубайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів із 15-річним педагогічним стажем, та 5-тирічним стажем класного керівника, наразі є класним керівником 9-го класу. Моє творче кредо: «Будьте самі шукачами, дослідниками. Якщо не буде вогника у вас, вам ніколи не запалити його в інших»

Людина, яку ми виховуємо,     повинна бути переконана:
вона може перетворити все навколо себе в пустелю і знищити саму себе,
якщо не навчиться бути мудрим,обачливим, дбайливим сином природи,
а потім її володарем і господарем. Усе це починається з
дитинства – з дитячого мислення,з дитячого бачення світу.
                                                                               В.О.Сухомлинський.
Виховання - процес, що починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до епохи нового розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю й індивідуальністю. Уміння виховувати – це все-таки мистецтв.Важливий показник педагогічної майстерності, на мою думку,- це пошук нових шляхів підходу до дітей, уміння впливати на них. У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити кожному умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням - вважаю реалізацію особистісно - орієнтованого підходу до виховання. Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, доброти, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри, здатності прощати дитину. Вчитель - учень - єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини - шлях радості. Головна мета  моєї роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовну збагаченість, широкий світогляд, ерудицію, високу мор альність, товариськість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу, не протиставляючи себе коллективу. «Формування творчої розвиненої особистості за допомогою використання сучасних виховних технологій та засобами народної пдагогіки»- проблема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу. З цією метою я звертаюся до тих загальнолюдських цінностей, які вироблялися століттями, впродовж всієї історії людських цивілізацій.
 Кожна людина  має свій неосяжний життєвий простір, де його люблять і поважають, розуміють і приймають таким, який він є. Одного  сонячного вересневого ранку на порозі нашої   школи ми вперше побачилися , щоб разом прокладати шлях до знань. Цей шлях ми подолаємо за сім років  і це наше щасливе , веселе, дружнє шкільне життя. Ми прокладемо шлях із унікального будівельного матеріалу з особливими властивостями: доброти, взаємоповаги , взаємодопомоги, мудрості і відповідальності. Кожний з нас знайде  на цьому шляху свою неповторну мрію -  зірочку, яка засяє над дитиною майбутнього особливим сяйвом впевненості у собі, самостійності, вимогливості, співчуття, патріотизму, працьовитості, навченості. За цей час ми встигнемо  подружитися, і стати єдиною шкільною родиною . Ми - це наш клас, в якому 7 букв «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особа, одна єдина у своєму роді. Ми - це наш 9 клас, в якому 7учнів.Кожен учень класу має певні громадські зобов'язання:. Голова класу Удовіченко Юлія;Заступник Дроботун Валентина;Навчальний сектор Мерзескул Тетяна;Культурно-масовий сектор Ревенко Тетяна;Спортивно-масовий сектор Пилипенко Юрій;Штаб «Живи книго» Скрипник Аліна;Класна « копілка» Бебко Катерина. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і повагою ставитися  до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є.                       Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і пошаною відноситися до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є, тобто відноситися до себе й інших з терпінням і повагою.
     У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся  Конституцією України, Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою "Діти України”, Законами України "Про загальну середню освіту”, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, обласного управління та районного відділу освіти.
    Починаючи працювати з колективом я поставила перед собою такі виховні задачі:
$      вивчити особливості кожної дитини, її фізичний, психологічний стан, сім'ю, індивідуальні особливості і здібності;
$      всіляко сприяти згуртованості класного колективу;
$      почати роботу з розвитку учнівського самоврядування;
$      активізувати роботу учнівського колективу через участь у загальношкільних заходах;
$      продовжувати традиції, що започаткувалися у період навчання в початковій школі, розвивати їх.
   Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному, національному та художньо-естетичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури учнівського колективу - високий.
   Національну спрямованість виховної роботи в класі реалізовую завдяки навчальній та позакласній діяльності. Виховною метою позакласних заходів, годин спілкування та інформаційних годин було виховання в учнів патріотичних почуттів, любові до рідної землі, свого народу, готовності до праці в ім'я України, виховання поваги до культури та історії рідного народу, поваги до батьків, прищеплення шанобливого ставлення до звичаїв, традицій нашого народу. Робота з національного виховання була багатоплановою і різнобічною. Учні класу активно брали участь в:
$       краєзнавчому конкурсі села»;
$       конкурсі малюнків;
$       конкурсі пошукових робіт до Дня Перемоги
$       конкурсі кращого читця;
$       святі писемності та української мови «День української писемності і мови…»;
$      святі присвяченому пам'яті Шевченка «Геній українського народу»

     У своїй роботі з дітьми  поєдную традиційні форми та методи роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, операції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови,   інтелектуальні ігри, турніри) та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів.
    Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з організації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям.
      Крім того учні є активними учасниками традиційних загальношкільних свят. Учні із задоволенням ведуть пошукову роботу, вивчають місця бойової слави, проводять зустрічі з ветеранами, беруть участь у конкурсах, вікторинах, у багатоплановій природоохоронній  діяльності, що сприяє формуванню екологічної культури, моральної активності особистості, вихованню таких загальнолюдських цінностей як чуйність, чесність, правдивість, працелюбність, справедливість, гідність, милосердя, толерантність, совість, доброзичливість, готовність допомогти іншим, обов'язковість, добросовісність, ввічливість, делікатність, тактовність.
     Як і кожен класний керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави.
        У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комі­тет працює разом із класним керівником, бере участь в організації групових та позашкільних заходів, також співпрацюємо з учнівським комітетом та адміністрацією школи. У роботі з батьками використовую колективні та індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим столом», тренінги. Під час проведення батьківських зборів   знайомлю батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделюю педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язувати родинні конфлікти, що можуть виникати під час спілкування дітей з батьками.

Сьогодні в нашому суспільстві йде процес переосмислення ідей, теорій, історичних фактів і важливо не упустити молоде покоління в сенсі ціннісних орієнтацій. Морально-правові цінності в житті людини, суспільства залишаються незмінними: Добро, Милосердя, Співчуття, Патріотизм, Взаємодопомога, Совість, Честь, Любов.
В даний час усвідомлюється необхідність зміни освітньої парадигми. Основна суперечність сучасної системи освіти, на мій погляд, - це протиріччя між швидким темпом приросту знань в сучасному світі і обмеженими можливостями їх засвоєння особистістю.
Це змушує педагогічну теорію перейти до нового освітнього ідеалу - максимальному розвитку здібностей людини до саморегуляції і самоосвіті .
Це головне в інноваційному навчанні - розвиток здібностей на основі освіти і самоосвіти . Звідси мети виховання: спрямованість всієї позаурочної роботи на задоволення інтересів особи, на базі пізнання особливостей, потреб і можливостей людини.(Меморандум міжнародного симпозіуму ЮНЕСКО.)
Змінилися засоби виховного впливу - це Інтернет, сучасні комп'ютерні технології, відео - і аудіо продукція, нетрадиційна друкована продукція, що з одного боку значно розширює діапазон знань людини, а з іншого ускладнює чітке визначення підлітком своєї позиції, свого погляду, оцінку подій, що відбуваються в суспільстві, розсіює увагу і осмислення різних фактів і дій.
Я вважаю, що відсутність у частини молоді навичок конструктивного спілкування, загальних принципів розуміння сутності найпростіших соціальних процесів і явищ призводить до конфліктів, стресових ситуацій, неадекватної соціальної поведінки. Як наслідок — "втеча молоді від реальної дійсності" в алкоголізм, наркоманію, віртуальне комп'ютерне середовище.
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає, на мій погляд, всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому особисто мені зрозуміла мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ. Успішність виховання школярів великою мірою залежить від особистості вчителя, який повинен володіти високими моральними якостями, ґрунтовними знаннями,сучасними педагогічними технологіями, здатністю отримувати додаткові знання, необхідні для практичної діяльності.
Критеріями педагогічної культури, як на мене, безперечно є визнання особистісних пріоритетів та інтересів дитини; усвідомлення гуманістичних цінностей педагогічноїпрофесії, емпатія, готовність до морального вибору, тактовність,
вольова регуляція, дотримання норм учительської етики, уміння рішуче діяти у конфліктних ситуаціях.
Цілі моєї виховної діяльності:
Виховування та розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка готова до творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві.
Головні задачі виховної роботи:
- здійснення спостереження за особистим розвитком дитини, сприяння створенню оптимальних умов для формування його особистості, морального та духовного розвитку;
- організація співпраці усіх виховуючих дорослих;
- виховання доброго відношення до життя, до оточуючих, уміння знаходити у ньому радість та бажання творити добро;
- створювати умови для збереження та зміцнення здоров’я;
- допомагати учням та їх батькам знаходити шлях до серця один одного, не губити душевний контакт та віру у близьких людей;
- стимулювати зацікавленість до розвитку творчих,інтелектуальних та фізичних можливостей та здібностей у кожному вихованці.
Форми та методи виховної роботи
Спираючись на методичну, науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом на шкільних семінарах класних керівників, за допомогою вивчення сімей учнів мого класу, я означила форми та методи виховної роботи, які необхідні для втілення цілей та задач, які сформульовані як пріоритетні у моїй виховній роботі.
У цьому мені також дуже допомагає досвід видатних педагогів , таких як:
- Костянтин Дмитрович Ушинський (1824-1870)
Важливе місце в його дидактичній теорії належить принципам навчання: наочності, свідомості, систематичності, активності і самодіяльності учнів. Ушинський високо цінив проведення бесід з учнями як важливий засіб розвитку їх мови і мислення. Навчання, писав К. Д. Ушинський, повинно здійснюватись так, щоб діти мали можливість працювати самостійно, а вчитель керував їхньою працею і давав для неї матеріал.
- Антон Семенович Макаренко (1888-1939)
Основна виховна функція належить, на його думку, колективу. Саме колектив веде вихованця по життю, учить його працювати, вчитися, жити, направляє на необхідний шлях. Треба також відзначити роль трудового виховання, якому Макаренко віддавав безумовний пріоритет у справі виховання колективу в цілому і особистості окремо. Немає людини без праці. Кожен зобов'язаний працювати. І кожен повинен уміти робити те, що потрібно колективу.
- Василь Олександрович Сухомлинський (1918-1970)
Сухомлинському вдалося створити ініціативний колектив однодумців, які в своїй педагогічній діяльності прагнули реалізувати ідеї всебічного виховання дітей. В основу всіх педагогічних завдань був покладений принцип гуманізму. В.О. Сухомлинський на практиці застосував систему оригінальних методів, прийомів та форм навчання та виховання школярів, в основу якої покладено розвиток їх творчих, інтелектуальних та фізичних здібностей (уроки мислення, організація атмосфери постійної творчості, розумна роль оцінки, діяльність психолого-педагогічного семінару тощо). Найголовнішою умовою результативності різних форм впливу на особистість Сухомлинський вважав пробудження у дитини “почуття подиву і радості відкриття”Наразі, я використовую і сучасні форми роботи класного керівника,які дійсно мають позитивний вплив на виховний процес:
 - Колективні форми: поїздки у музеї, храми, історичні місця,  ( зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, воїнами-інтернаціоналістами,УчасникамиАТО), художньо-естетична діяльність(конкурс малюнка),участь у шкільних конкурсах, класних та шкільних святах, спортивних змаганнях, колективна творча справ (випуск газети, свято-презентація,  та інше), школа етикету,виставка-конкурс,колективне ігрове спілкування, похід, спартакіада,трудовий  десант 
- Активні та групові форми: диспути, моніторингові практикуми, інтелектуальні ігр, тренінги, «мозковий штурм».
- Індивідуальні форми: бесіди, консультації, самотестування, зустрічі з батьками при розв’язуванні важких життєвих ситуацій, спільні бесіди з вчителями - предметниками.
Основні вимоги до створення виховного простору:
- здатність враховувати у комплексі всі зовнішні й внутрішні впливи на дитину й одночасно творити духовно-творче розвивальне середовище, нейтралізуючи негативні з них та посилюючи позитивні;
- діяти у співпраці з сім'єю, громадськістю;
- залучення дітей до розв'язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формувати досвід громадянської поведінки;
- розвиток творчого потенціалу всіх суб'єктів навчально-виховного процесу;
- спонукання школярів до самостійного розв'язання власних життєвих проблем у нестабільному суспільстві;
- самореалізація людини в особистісній, професійній та соціальній сферах її життєдіяльності.
(Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ МОНМСУ № 1243 від 31.10.2011)
Основні напрямки моєї виховної роботи
1. Ціннісне ставлення вихованців до себе.
Виховними досягненнями цього напрямку є
- усвідомлення власної індивідуальності, неповторності;
- виховання самоповаги;
- формування емоційної культури;
- навичок самотворення,
життєтворення;
- стремління до ідеалу. Для цього я проводжу бесіди та тренінги за темами:
"Прважай ближнього свого,як самого себе", "Ким бути в майбутньому", "Світ моїх захоплень", "Фізична краса не постійна, а духовна – вічна” , "Мій ідеал-моя мрія", "Бережи честь змолоду", "Як стати лідером?", "Інтернет не лише твій друг". Тренінги "Кроки до успіху", "Виховую себе".
2. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
Метою є засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей:
- здоров’я – найвища цінність;
- ціннісне ставлення до оточуючих людей;
- культура спілкування і мовленнєвий етикет;
- повага до батьків, сім’ї, родини;
- цінність здорового способу життя;
- формувати навички співжиття у колективі;
- готовність нести відповідальність за свої вчинки.
- неприйняття агресії і насильства.
 Для досягнення поставленої мети ми з учнями приймаємо участь в шкільних спортивних змаганнях і конкурсах. На класних годинах обговорюємо правила особистої гігієни, харчування, режиму дня. Проводжу бесіди: “Шкідливі звички ”, "Що таке гепетит", "Моя родина", "Правила етикету","Небезпека в Інтернеті".
 Кожного року проводяться спільні бесіди із лікарями по запобіганню захворювання на СНІД, туберкульоз, грип.
Велике значення я надаю роботі з батьками. Насамперед - це батьківські збори, які намагаюсь проводити у різних формах : це і батьківські лекторії, тематичні консультації, і анкетування, запрошуємо вчителів – предметників, обговорюємо проблемні ситуації.. Теми зборів актуальні, хвилюють батьків, тому збори проходять жваво і завжди з користю. Про недоліки дитини я розмовляю з батьками лише в індивідуальній бесіді, починаючи з позитивних моментів у навчанні дитини, поступово переходячи до того, на що батькам слід звернути особливу увагу. Таке звернення з батьками дає свої плоди: батьки не бояться, що випробують неприємні хвилини перед іншими, охоче приходять на збори й активно беруть участь у проведенні позакласних заходів, підготовки класу до нового навчального року. Сполучною ланкою між школою і всіма батьками класу є батьківський актив, який активно допомагає мені в організації дозвілля дітей, в ремонті, беруть участь у всіх організаційних питаннях.
3. Ціннісне ставлення до праці.
Під пильним наглядом класного керівника учні роблять перші кроки на шляху до професійного самовизначення:
- активно-позитивне ставлення до праці;
- сформованість таких якостей як цілеспрямованість, організованість, працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;
- значущість суспільнокорисної праці;
- уявлення про сучасний ринок праці. Цими кроками є участь у чергуванні по класу та по школі, операції «Збережи книгу», «Збережи меблі», трудові десанти (прибирання та благоустрій пришкільної території та стадіону «Колос»). Мною проводяться бесіди на класних годинах: «Працюємо разом, радіємо разом», «Основи економії та бережливості», «Підліткова праця: правознавчий аспект» , «Світ професій: праця та покликання».
4. Ціннісне ставлення до природи.
Виховними досягненнями цього напрямку я вважаю:
- відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатств;
- ощадливе використання енергоносіїв;
- формування екологічної культури;
- навички безпечної поведінки в природі;
- потреба в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності;
- навички життєдіяльності в умовах екологічної кризи. Учні із задоволенням приймають участь у акціях « Збережи ліс – збери макулатуру», у туристичних походах та змаганнях у туристичних поїздках разом із батьками. Найбільш талановиті у малюванні учні щорічно приймають участь у конкурсі малюнку, присвяченому Чорнобильській трагедії. Проводяться бесіди: "Уроки Чорнобиля","Збережемо чистоту водних просторів наших!", "Бережіть рідну природу!", "Бережіть ліс — легені планети!". "Мальовничий мій край; оформлення альбому".
 5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
При роботі з цим напрямком я намагаюсь сформувати у учнів потреби у спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності.  При цьому я спостерігаю невпинний зріст у більшості учнів:
- пізнавального інтересу до мистецтва;
- здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері;
- художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення та поведінки.
6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави Воно виражається у сформованості потреби у збереженні та при-множенні духовного й матеріального багатств українського народу:
- відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;
- розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;
- громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади; - власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;
- усвідомлення себе патріотом і громадянином України;
- потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги.
Література

1.    Бех І.Д. Виховання особистості:  У двох книгах. Книга друга: Особистісно-орієнтований  підхід: науково - практичні засади: Наукове видання .- К.: Либідь,  2003.
2.    Ю.З.Гильбух. Учитель и психологическая служба школы. К., 1993.
3.    Ю.З.Гiльбух. Темперамент i пiзнавальнi здiбностi школяра. (Дiагностика, педагогiка). К., 199
4.    Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. - Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 176 с.
5.    . Інноваційність виховного процесу в сучасному освітньому просторі: теоретичні основи та досвід творчих освітян Одещини. Збірка публікацій в науково-методичних виданнях України / Упорядник О. І. Чешенко. – Одеський обласний інститут удосконалення вчителів. – Одеса, 2011. – 189 с.
6.    Інновація як основа змін освітньої практики. Інформаційно-методичний збірник / Упорядник Г. О. Сиротенко. – Полтава: ПОІППО, 2005. – 160 с.
       7.      Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх     навчальних закладів України. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243. Веб-сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Висновок
Я вважаю,що я - щасливий класний керівник,бо мої  учні  справедливі, доброзичливі, прекрасні
Педагогіка співробітництва, яка застосована в моїй навчально-виховній діяльності, виявляється тим сприятливим середовищем, в якому здатна сформуватися особа громадянина, що володіє високим рівнем компетенцій, готового до успішного самовизначення в сучасному світі.




Патріотичне виховання
Презентація виконаної роботи за 2015 рік

 

 

Літній табір з денним перебуванням "Веселка"
Презентація


Немає коментарів:

Дописати коментар